Home Stiri Hannover Messe 2017- Bosch transformă roboții în colegi
Hannover Messe 2017- Bosch transformă roboții în colegi

Hannover Messe 2017- Bosch transformă roboții în colegi

0

Workplace 4.0 se adaptează la angajat

  • Dr. Stefan Hartung: „Oamenii și mașinile vor lucra împreună mai strâns ca niciodată. Industria 4.0 face munca mai ușoară”
  • Producția adaptabilă permite producătorilor să reacționeze rapid la nevoile pieței
  • Peste un miliard de euro din vânzări suplimentare pentru Bosch până în 2020

Hanovra – Ușor, apucă piesa de metal și o dă mai departe colegei lui. În timp ce face acest lucru, el acordă o atenție deosebită tuturor mișcărilor ei, astfel încât să se poată opri înainte de a se lovi unul de celălalt. În ciuda înălțimii sale de 1,75 de metri, mișcările lui sunt ușoare și atente și nu face nici măcar o greșeală. „El” este asistentul APAS. Acest robot, care poate colabora cu oameni fără niciun fel de contact fizic, face parte din Workplace 4.0, un concept pe care Bosch îl prezintă la Hannover Messe 2017. Spațiile de lucru industriale ale viitorului sunt complet conectate și se concentrează pe nevoile angajaților. „În următoarele decenii, munca de zi cu zi în industria producătoare va suferi schimbări fundamentale. Oamenii și mașinile vor lucra împreună mai strâns ca niciodată. Industria 4.0 sprijină muncitorii și le face munca mai ușoară”, a spus Dr. Stefan Hartung, un membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, ale cărui responsabilități includ sectorul de Tehnologie Industrială.

O stație de lucru care se adaptează automat la muncitor
La Hannover Messe, Bosch prezintă Workplace 4.0: o stație de lucru care se adaptează la muncitor. De exemplu, suprafața de lucru se poziționează singură la înălțimea potrivită, iar muncitorii își pot primi instrucțiunile sub forma unei proiecții la o viteză aleasă de ei. „Conectivitatea digitală și asistenții de producție vor face munca de zi cu zi din sectorul industrial mai sigură, mai ușoară și mai productivă”, a spus Hartung. Producătorii și furnizorii de automobile utilizează deja roboți colaboratori, precum asistentul APAS al Bosch, dar la fel fac și producătorii de bunuri de larg consum.

Inteligența artificială sprijină muncitorii în mediul de producție
Workplace 4.0 vizualizează oamenii și mașinile lucrând strâns împreună, un fapt ilustrat în mod clar și de inspectorul APAS, care își face și el apariția la Hanovra. Cu ajutorul unei funcții de învățare prin procesarea de imagine, inspectorul APAS detectează automat atunci când suprafața unei piese de producție nu corespunde specificațiilor sale. Muncitorul învață mașina numai o dată cu privire la câtă abatere să tolereze și în ce punct o piesă trebuie să fie aruncată. Datorită inteligenței artificiale, mașina poate apoi să aplice ceea ce a învățat tuturor verificărilor de calitate ulterioare și să le execute în mod independent. Inspectorul APAS îi scutește pe muncitorii umani de realizarea acestei sarcini monotone și asigură un nivel ridicat de calitate în mod constant pentru toate piesele.

Conectivitatea permite o privire de ansamblu constantă asupra datelor mașinii
Conectivitatea înseamnă că datele mașinii generate în Workplace 4.0 pot fi adunate, analizate și vizualizate. Muncitorii pot vizualiza informații referitoare la starea mediului de producție – de exemplu, prin intermediul unei analize a duratei unui ciclu sau al unor contoare de piese și de erori – pe un singur ecran. Ei pot verifica în orice moment dacă totul se desfășoară conform planului. „Multe sarcini care obișnuiau să îi coste pe muncitori timp în mod inutil pot fi acum gestionate rapid și simplu, datorită conectivității digitale. În sectorul de producție, Industria 4.0 face o diferență enormă în ușurarea lucrului de zi cu zi”, a spus Dr. Stefan Aßmann, șeful diviziei de Industrie Conectată de la Bosch, în cadrul conferinței de presă ținută înaintea Hannover Messe. Conform unui studiu realizat de firma de consultanță Accenture, 63 de procente din personal cred că dezvoltarea conectivității digitale le va îmbunătăți condițiile de muncă, cu doar șase procente care așteaptă contrariul.

Liniile de producție detectează automat pașii de lucru necesari
În prezent, întreprinderile industriale și angajații acestora trebuie să poată răspunde rapid la cerințe noi. „Cu o unitate de producție flexibilă, companiile pot reacționa mai bine la nevoile actuale ale pieței”, a spus Aßmann. El a dat ca exemplu linia de produse multiple a Bosch din Homburg, Germania. Acolo, Bosch poate produce 200 de module hidraulice diferite din peste 2000 de componente diferite. Datorită conectivității, aceste componente sunt automat comandate la timp. Modulele controlează funcționarea și sistemele hidraulice de acționare din camioane sau tractoare, care ajută la realizarea anumitor lucruri cum ar fi înclinarea suprafețelor de încărcare sau ridicarea unui plug. Cele nouă stații ale liniei de producție sunt conectate printr-o rețea inteligentă. Cu un cip RFID atașat fiecărei piese de lucru, stațiile știu cum trebuie asamblat produsul final și care sunt pașii necesari. Planurile de lucru necesare pentru asamblarea componentelor hidraulice sunt solicitate și afișate automat pe monitoare sub forma unei fotografii sau a unui videoclip. Prezentarea este personalizată în funcție de nivelul de pregătire a fiecărui asociat și este afișată în limba sa maternă. Scopul este de a oferi asociaților cel mai bun sprijin posibil în munca lor.

Bosch oferă tot ce ține de conectivitate dintr-o singură sursă
Bosch lucrează cu soluțiile Industriei 4.0 de mai mulți ani. Cu peste 270 de locații de producție în întreaga lume, compania are o experiență vastă în domeniul tehnologiei industriale și în utilizarea soluțiilor software, de servicii și cloud. Ca utilizator principal și furnizor principal, Bosch oferă tot ce este necesar pentru producție și întregul lanț de aprovizionare dintr-o singură sursă. Ofertele Industriei 4.0 pentru clienți includ nu doar soluții software și de produse pentru producție și logistică, ci și servicii și consultanță, având ca rezultat concepte care sunt adaptate pentru fiecare client. Cu soluțiile Industriei 4.0, Bosch speră să genereze vânzări suplimentare de peste un miliard de euro și să economisească încă un miliard până în anul 2020.

Persoană de contact pentru jurnalişti:
Miruna Palaghian
Telefon: +40(73)0024478

Informaţii suplimentare:
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 20 de ani şi numără peste 4.000  de angajaţi în patru entităţi. În anul 2015, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 272 milioane de euro pe piaţa din România. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.  În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informaţii pe  www.bosch.ro.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 390.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2016). Conform cifrelor preliminare, compania a generat vânzări de peste 73.1 miliarde de euro în 2016. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch ofera soluţii inovatoare pentru case inteligente, oraşe inteligente, mobilitate conectată şi industrie conectată. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată şi de a spori  calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 450 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 59.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare în cele aproximativ 120 locaţii din lume.

Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Structura specială a proprietăţii Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.