Home Stiri Încărcare ca prin minune
Încărcare ca prin minune

Încărcare ca prin minune

0

Bosch și partenerii săi dezvoltă un sistem de încărcare pentru crearea unei infrastructuri inovatoare pentru rețele electrice regenerabile

  • Conduși de Bosch, partenerii proiectului BiLawE cercetează un sistem de încărcare inductiv care poate realimenta energia în rețea
  • Sistemul ar integra vehiculele electrice în rețeaua electrică ca  unități de stocare inteligente
  • „Scopul proiectului este să asigure o disponibilitate ridicată de stocare mobilă pentru energia regenerabilă

Stuttgart – Sistemele de stocare pe bază de baterii ale mașinilor electrice ar putea deveni în curând pentru rețelele electrice ceea ce sunt acumulatoarele pentru telefoanele mobile: un acumulator extern. În realitate sunt foarte practice – dacă nu ar fi cablurile incomode ale încărcătorului. În prezent, șoferii trebuie să se descurce să conecteze cablul stației de încărcare la mașinile lor electrice. Această situație s-ar putea schimba: Bosch, în calitate de coordonator al proiectului, colaborează cu Societatea Fraunhofer și GreenIng GmbH & Co. KG în cercetarea privind un concept inovator de încărcare inductivă a vehiculelor – adică fără contact fizic – prin intermediul unui câmp magnetic, în timp ce mașina este parcată la o stație de încărcare.

Însă această tehnologie nouă poate face chiar mai multe: cu ajutorul ei, mașinile electrice sunt mai ecologice, iar rețelele electrice mai stabile. O provocare pentru stabilitatea lor este cantitatea de energie obținută din surse regenerabile, precum vântul, soarele și apa, care depinde de fluctuațiile naturale. Din acest motiv, consorțiul, care colaborează în baza proiectului de cercetare finanțat din fonduri publice BiLawE, dezvoltă un sistem de încărcare inductiv pentru stabilirea unei infrastructuri inteligente pentru utilizarea durabilă a energiei din surse regenerabile.

Soluția lor se bazează pe bateriile mașinilor electrice care permit încărcarea bidirecțională: bateriile utilizează un sistem de încărcare puternic și inteligent pentru stocarea energiei, dar acestea pot și realimenta rețeaua electrică cu această energie, în funcție de nevoi. Atunci când soarele și vântul puternic ating vârfuri de generare, electricitatea va fi stocată temporar în bateriile mașinii. Atunci când cerul este înnorat și nu bate vântul, energia va fi realimentată în rețea, pentru a face față cererii. „Pentru ca acest sistem să funcționeze, vehiculele electrice trebuie conectate la rețea cât mai des posibil și pentru un timp cât mai îndelungat. La rândul său, acest lucru necesită o infrastructură staționară – respectiv stații de încărcare inductive speciale pe care dorim să le conectăm la rețelele electrice publice și locale, sau chiar rețele izolate care furnizează electricitate numai unei zone limitate”, explică Philipp Schumann, fizicianul care conduce proiectul de la campusul pentru cercetare Bosch din Renningen.

Încărcare wireless în timpul parcării

Avantajul sistemului inductiv este încărcarea sa wireless. Deoarece vehiculele nu mai trebuie conectate manual cu ajutorul cablurilor încărcătorului, acestea se pot conecta la rețea mai des. Așadar, un alt scop al proiectului este dezvoltarea unui concept pentru producția economică a componentelor sistemului de încărcare, precum și un model pentru diversele servicii pentru rețea asociate valorificării energetice. Și, deoarece stațiile de încărcare bidirecționale sunt conectate la rețea, acestea pot reduce sarcina și stabiliza rețeaua chiar și când vehiculele sunt pe traseu.

Parteneri puternici

Proiectul de cercetare BiLawE (din limba germană, prescurtare pentru sisteme de încărcare bidirecționale, inductive și economice în rețeaua electrică) a primit o finanțare de 2,4 milioane de euro de la Ministerul pentru Afaceri Economice și Energie al Republicii Federale Germania, în cadrul programului ELEKTRO POWER II, fiind susținut de clusterul de înaltă tehnologie Electric Mobility Sud-Vest. Partenerii proiectului, în afară de coordonatorul Robert Bosch GmbH, sunt Institutul pentru Sisteme de Energie Solară Fraunhofer ISE, Institutul pentru Inginerie Industrială Fraunhofer IAO și GreenIng GmbH & Co. KG. Proiectul a fost lansat la începutul anului 2016 și se va derula pe parcursul a trei ani.

Clusterul Electric Mobility Sud-Vest este una dintre asociațiile regionale cele mai importante în domeniul electromobilității. Clusterul are scopul de a impulsiona industrializarea electromobilității în Germania și de a stabili statul federal Baden-Württemberg drept unul dintre cei mai mari furnizori de soluții de electromobilitate. Reunește corporații de top și IMM-uri, pe care le pune în legătură cu instituții de cercetare locale în patru domenii de inovare: vehicule, energie, tehnologia informației și comunicării și producție.

Informații suplimentare pe Internet:

Site-ul proiectului BiLawE

Partenerii proiectului:

Robert Bosch GmbH
Fraunhofer ISE
Fraunhofer IAO
GreenIng GmbH & Co. KG

Persoană de contact pentru jurnalişti:

Miruna Palaghian
Telefon: +40(73)0024478

Informaţiisuplimentare:

Divizia Soluţii de Mobilitate este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. Conform cifrelor preliminare, vânzările înregistrate în anul fiscal 2015 au ajuns la 41,7 miliarde de euro sau 59 de procente din vânzările totale ale grupului. Grupul Bosch a devenit astfel unul dintre furnizorii de top din industria auto. Divizia Soluţii de Mobilitate combină expertiza grupului  în trei domenii de mobilitate – automatizare, electrificare şi conectivitate – şi oferă clienţilor săi soluţii de mobilitate integrate. Principalele domenii de activitate ale diviziei sunt sistemele de injecţie pentru motoare cu combustie, concepte de propulsie alternative, componente periferice eficiente şi interconectate ale trenului de rulare, sisteme de siguranţă activă şi pasivă, funcţii de asistenţă şi confort, tehnologie pentru infotisment uşor de utilizat şi comunicare între autovehicule şi diverse obstacole, precum şi concepte, tehnologii şi servicii pentru domeniul automotive aftermarket. Compania Bosch este sinonim cu inovaţii importante din industria auto, precum gestionarea electronică a motorului, sistemul anti-blocare ESP şi tehnologia diesel common-rail.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 20 de ani şi numără peste 4000 de angajaţi în patru entităţi. În anul 2015, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 272 milioane de euro pe piaţa din România. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.  În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multeinformaţiipe www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ375.000 deangajaţiînîntreagalume (status la 31 decembrie 2015). Compania a generat vânzări de peste 70.6 miliarde de euro în 2015. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 55.800 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare în cele aproximativ 118 locaţii din lume. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.”

Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Structura specială a proprietăţii Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.bosch-press.com şi http://twitter.com/BoschPresse,