Am avut intotdeauna credința că o facultate reprezintă o garanție că știi ceea ce spui și ceea ce faci într-un domeniu anumit de activitate. Cred că dacă este dublată de o activitate direct în producție sau ca profesor la facultate, atunci cu siguranță te poți numi un specialist într-un domeniu, cât de mic, și că atunci când faci o afirmație, ai o bază solidă argumentativă și că ești credibil în ceea ce spui si faci.
Am lucrat ani de zile la balastiere pentru betonul din care a fost construită Casa Poporului și blocurile din Centrul Civic. Apoi, zece ani profesor asistent la Universitatea de Construcții din București. Am renunțat la tot pentru a-mi îndeplini un vis pe care îl aveam încă din anii studenției, acela de a produce o revistă comercială dar și tehnică, bazându-mă pe toate cunoștințele mele.
Astfel am reușit să realizez, împreună cu alți pasionați de inginerie, nu o revistă, ci chiar cinci. Totuși, în toți anii în care am realizat transformarea din inginer în ziarist-editor, am fost de fiecare dată uimit de modul în care se realizează revistele de specialitate pe piața noastră. Și vorbesc strict de revistele din domeniul materialelor, mașinilor sau tehnologiilor din construcții, deoarece există și alte publicații în România, precum revistele de arhitectură, care sunt absolut superbe și nu pot spune decât că le admir.
De fapt, sunt foarte puțini ingineri în aceste redacții, sau chiar deloc, cei care le editează vizează mai mult publicitatea și mai puțin realizarea unor articole originale (excepție făcând acele interviuri nesfârșite cu întrebări tip). Eu unul cred că este vorba de o piață media care a rămas în stagnare de ani buni de zile, cu aceleași stereotipii de marketing, precum tirajul de 10.000 de exemplare, care este departe de adevăr, care nu „ies“ în Europa și nu se aliniază cerințelor actuale.
Cred că este momentul ca revistele din România să se ridice la nivelul firmelor care le reprezintă în paginile lor, să fie capabile să aducă mai multă valoare acestora și să ofere servicii adăugate în afara tipăririi unui text și a unei reclame. De altfel, din experiența mea publicistica, de peste 18 ani pot spune că o piață concurențială ridică valoarea propriei publicații fiind singura cale spre un progres adevărat și în acest domeniu al marketingului media, atât de respectat în țările dezvoltate și aproape neobservat în România.
Ing. Dan Pavel