Home Constructii Acoperisuri Dragoș Irimescu, director general WETTERBEST:
Dragoș Irimescu, director general WETTERBEST:

Dragoș Irimescu, director general WETTERBEST:

0

„Relocarea fabricii din Băicoi într-un spațiu nou – un proiect de 5,5 milioane de euro – va fi finalizată în 2018”

Wetterbest® este un nume sinonim cu cele mai înalte standarde în materie de ţiglă metalică din România: cu peste 35 de linii automate, cinci hale de producţie și una dintre cele mai moderne linii de fabricaţie de accesorii pentru drenaj, Wetterbest este unul dintre actorii cu greutate pe piaţa din domeniu.

mtc: Când aţi înfiinţat compania dumneavoastră și care este aria de activitate?

Dragoș Irimescu: În 2007 s-a ivit oportunitatea să achiziţionez pachetul majoritar de acţiuni al companiei Final Construct, care se ocupă cu vânzarea de ţigle metalice. În același an, am schimbat numele companiei în Depaco și am regândit întreaga strategie de afaceri, trecând de la statutul de importator la cel de producător.

În prezent, grupul Wetterbest este format din trei companii: Depaco (producător de ţiglă metalică, tablă cutată şi sisteme de drenaj), Polnebo (importator de folii, membrane, șuruburi şi ferestre de mansardă) şi Cortina (producător şi distribuitor). Activitatea noastră principală se concentrează pe producţia de ţiglă metalică, acoperișuri plane Click și Faltz, tablă cutată și sisteme de drenaj în cadrul celor două fabrici pe care le deţinem în Băicoi (jud. Prahova) și Podari (jud. Dolj).

Ne mândrim cu una dintre cele mai mari capacităţi de producţie de ţiglă metalică și accesorii metalice, cu peste 35 de linii automate şi cinci hale de producţie, și una dintre cele mai moderne linii de fabricaţie de accesorii pentru drenaj din ţară. Tehnologia de ultimă generaţie pe care o deţinem în Băicoi ne oferă posibilitatea să îndeplinim cele mai exigente standarde de calitate, o productivitate ridicată și un grad ridicat de precizie. În ceea ce privește materia primă, ne aprovizionăm de la cel mai important producător de oţel prevopsit de pe piaţă – Arcelor Mittal.

mtc: Cum a luat naștere brandul Wetterbest® și ce reprezintă el?

Dragoș Irimescu: În același an în care am regândit strategia de business, în 2007, ne-am dat seama că aveam nevoie de un brand puternic, ușor de memorat și recognoscibil de către publicul larg, care să exprime viziunea noastră pe piaţă și valorile după care ne ghidăm. Astfel a apărut Wetterbest® – un simbol pentru calitatea superioară, rezistenţa legendară și unicitatea produselor noastre.

mtc: Câţi angajaţi numără grupul Wetterbest?

Dragoș Irimescu: În prezent, grupul de firme Wetterbest reunește aproximativ 230 de angajaţi. Investim în mod constant în recrutarea și instruirea personalului nostru deoarece ei reprezintă un pilon de bază pentru buna dezvoltare a companiei și cea mai importantă resursă a noastră. Până la finalul anului, ne-am propus să ajungem la 250 de angajaţi.

mtc: Vorbiţi-ne despre produsele din portofoliul dumneavoastră. Cum se diferenţiază de celelalte existente pe piaţă? Care este „produsul-vedetă” și ce produse noi urmează să fie lansate?

Dragoș Irimescu: Dinamica cererii din piaţă și diversificarea preferinţelor clienţilor impun necesitatea dezvoltării continue a ofertei de produse. Pentru a răspunde prompt nevoilor identificate în piaţă, menţinem un ritm de trei – patru lansări de produse pe an. În prezent, clienţii noștri beneficiază de o gamă completă și diversificată de soluţii pentru acoperișuri și o paletă largă de culori (30 de nuanţe mate și lucioase).

Conform datelor noastre, suntem printre puţinii producători care eliberează noul certificat – „declaraţia de performanţă”, în conformitate cu cerinţele actualizate ale UE în domeniul calităţii. Consider că atuurile noastre pe piaţă sunt: durabilitatea, originalitatea, calitatea, montajul facil și greutatea redusă. Clienţii noştri beneficiază de produse la standarde europene, servicii rapide de ofertare și transport, servicii de consultanţă şi suport tehnic, certificarea calităţii și trasabilitate (posibilitatea de a identifica produsele).

Din punct de vedere calitativ, dar și estetic, produsul-vedetă este ţigla metalică Wetterbest® Plus, apreciat deopotrivă pentru rezistenţa sporită și eleganţă. În ceea ce privește lansările de produse, în acest an am lansat deja un profil nou – Wetterbest® Faltz, panouri fălţuite tradiţional. Până la finalul anului, ne-am propus să adaugăm încă trei produse noi în portofoliul nostru, printre care un nou profil de ţiglă metalică – Wetterbest Colosseum.

mtc: Cum arată planurile companiei? În ce veţi investi?

Dragoș Irimescu: În ultimii trei ani, am înregistrat creșteri semnificative. În acest an, ne vom concentra pe stabilitate și pe eficientizarea întregii activităţi. În acest sens, am decis să investim într-un proiect major, ce va fi finalizat în 2018 – relocarea fabricii din Băicoi într-un spaţiu nou – o investiţie în valoare de 5,5 milioane de euro. Este o decizie de business foarte importantă pentru viitorul companiei și va pune bazele unei dezvoltări accelerate sănătoase.

Școala Wetterbest răspunde nevoii de formare profesională– montatori și specialiști în vânzări

mtc: Spuneţi-ne mai mult despre Școala Wetterbest: cât durează, care este conţinutul cursurilor, cui se adresează?

Dragoș Irimescu: Înainte de a lansa oficial Școala Wetterbest, organizam deja de mulţi ani traininguri pentru angajaţii și colaboratorii noștri. Pentru că nevoia de pregătire a devenit din ce în ce mai mare și cursurile se intensificau, le-am extins și organizat sub forma unei școli de montaj. Astăzi, Școala Wetterbest se adresează atât angajaţilor noștri, cât și tuturor montatorilor și agenţilor de vânzări de învelitori metalice, dornici de perfecţionare.

Cel puţin o dată pe lună, un trainer specializat susţine un curs pentru un grup format din 30-40 de persoane la sediul nostru din Băicoi, într-un spaţiu special amenajat. De asemenea, organizăm programe de pregătire și la nivel naţional, la sediul distribuitorilor Wetterbest sau în alte spaţii agreate împreună cu aceștia. Până în prezent, am instruit sute de profesioniști, iar obiectivul nostru pentru acest an este să ajungem la 1.000 de cursanţi. Suntem conștienţi însă că iniţiativa noastră rezolvă doar o mică parte din criza de pe piaţă care s-a accentuat în ultimii ani – lipsa specialiștilor în domeniul construcţiilor. Acest fenomen nu a apărut peste noapte, ci a fost generat în mare parte de lipsa de reacţie a statului la desfiinţarea școlilor de meserii, plecarea profesioniștilor peste hotare, nivelul salarial scăzut ș.a.m.d. Statul și mediul privat de afaceri ar trebui să ia măsuri cât mai repede posibil înainte ca situaţia să se agraveze.