Home Stiri Afacerile grupului Hornbach au crescut în prima jumătate a anului 2017-2018 cu 5,7%, la 2,3 miliarde euro
Afacerile grupului Hornbach au crescut în prima jumătate a anului 2017-2018 cu 5,7%, la 2,3 miliarde euro

Afacerile grupului Hornbach au crescut în prima jumătate a anului 2017-2018 cu 5,7%, la 2,3 miliarde euro

0
  • Cifra de afaceri a grupului Hornbach a înregistrat o creștere de 5,7%, ȋn prima jumătate a anului ajungȃnd la 2,3 miliarde euro
  • Prognoza pentru anul fiscal 2017/2018 a fost confirmată
  • Comerțul online capătă un rol tot mai important pentru comerțul cu amănuntul DIY

București, 16 octombrie 2017

Grupul Hornbach ȋși menține ȋn prima jumătate a anului 2017-2018 tendința de creștere sustenabilă. În perioada 1 martie – 31 august 2017, concernul Hornbach Holding AG & Co. KGaA a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 5,7%, la 2.310,3 milioane Euro (comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent: 2.186,7 milioane euro).

Și cifra netă de afaceri a celui mai mare sub-concern operativ Hornbach Baumarkt AG a crescut în cel de-al doilea trimestru 2017/2018 cu 3,9%, ajungând la 1.042,7 milioane euro (comparativ cu 1.003,6 milioane euro în anul precedent) și în primul trimestru 2017/2018 cu 5,4%, ajungând la 2.173,1 milioane euro (comparativ cu 2.062,5 milioane euro în anul precedent). Prin ajustare comparativă și raportată la cursul de schimb, cifra de afaceri a crescut în al doilea trimestru cu 2,6%, iar în prima jumătate a anului cu 4%.

Creșterea în sectorul de bricolaj vine pe fondul intensificării activităților comerciale din afara Germaniei. În timp ce în Germania cifra de afaceri a crescut în al doilea trimestru cu 0,3%, iar în prima jumătate a anului cu 2,0%, creșterile în restul Europei au fost de 8,3%, respectiv 9,5 %. Cota externă din cifra de afaceri a sub-concernului a crescut astfel de la 44,6% la 46,3%.

Comerțul online capătă un rol tot mai important pentru comerțul cu amănuntul DIY

Cifra de afaceri a sub-concernului operativ Hornbach Baumarkt AG a continuat să crească în decursul exercițiului financiar 2017/2018 în rețeaua de distribuție din Europa mult mai mult în comparație cu media din sectorul DIY. O contribuție tot mai importantă la creșterea cifrei de afaceri o au și activitățile online din cadrul concernului.

“Comerțul online reprezintă o componentă integrală a formatului nostru comercial. Online și offline se îmbină la Hornbach într-un tot unitar. De la lansarea online în Germania în anul 2010, am investit aproape un sfert de miliard de euro în digitalizarea continuă a modelului nostru de afaceri”, a declarat Albrecht Hornbach la conferința semi-anuală de presă din Frankfurt.

“Transformarea digitală a comerțului este unul dintre principalele obiective din acest sector. Internetul ne permite să câștigăm noi clienți și în afara zonei de acces la magazinele staționare și să îi convingem de calitatea produselor Hornbach”, a adăugat Albrecht Hornbach.

La data de 31 august 2017, Hornbach dispune de comerț online în Germania, Austria, Elveția, Olanda, Luxemburg și Cehia. În septembrie 2017, rețeaua s-a extins cu magazinul online Hornbach din Slovacia. În cea de-a doua jumătate a exercițiului financiar 2017/2018, se vor da în funcțiune și magazinele online din Suedia și România.

Cifra de afaceri Hornbach Baustoff Union GmbH crește în prima jumătate a anului cu peste 10%

Sub-concernul operativ HORNBACH Baustoff Union GmbH (HBU), care se concentrează pe nevoile clienților din industria principală și secundară a construcțiilor, precum și pe dezvoltatorii privați, a înregistrat din nou creșteri semnificative ale cifrei de afaceri. După o creștere de 7,5%, respectiv 71,4 milioane euro în cel de-al doilea trimestru, sub-concernul a înregistrat în prima jumătate a anului 2017/2018 o creștere a cifrei de afaceri de 10,4%, ajungând la 136,1 milioane euro. Cele mai mari creșteri ale cifrei de afaceri au fost înregistrate de HBU la gamele clasice de sortimente „Inginerie structurală”, „Acoperișuri” și „Grădini”.

„Având în vedere contextul actual favorabil construcțiilor, este o alternativă bună ca echipa noastră de distribuție să abordeze în mod consecvent piața materialelor de construcții, intrând în contact direct cu clienții de pe șantier”, a explicat Albrecht Hornbach.

În cea de-a doua jumătate a anului, grupul Hornbach estimează o creștere a cheltuielilor, asociată, printre altele, cu digitalizarea comerțului cu amănuntul. În acest context, prognozele privind cifra de afaceri și vânzările ale grupului Hornbach, precum și ale sub-concernului Hornbach Baumarkt AG pentru întregul an 2017/2018 au fost confirmate de către conducere.

Indicatorii grupului Hornbach (concernul Hornbach Holding AG & Co. KGaA)

Indicatori Exercițiul financiar Exercițiul financiar ± Exercițiul financiar Exercițiul financiar ±
Concernul Hornbach Holding AG & Co. KGaA Trimestrul 2 Trimestrul 2   Prima jumătate Prima jumătate  
(în milioane euro, în măsura în care nu există prevederi contrare)  2017/2018 2016/2017 în % 2017/2018 2016/2017 în %
Cifra netă de afaceri 1.114,8 1.070,5 4,1 2.310,3 2.186,7 5,7
din care concernul parțial Hornbach Baumarkt AG 1.042,7 1.003,6 3,9 2.173,1 2.062,5 5,4
– Germania 552,7 550,9 0,3 1.166,1 1.142,8 2,0
– restul Europei 490,0 452,7 8,3 1.006,9 919,7 9,5
Creșterea cifrei de afaceri raportată la aceeași suprafață de vânzări (DIY) 2,6% 4,5% 4,0% 4,5%
– Germania 0,3% 2,2% 2,1% 2,5% 0,3%
– restul Europei 5,3% 7,7% 6,4% 7,1% 5,3%
Cifră de afaceri netă concernul parțial Hornbach Baustoff Union GmbH 71,4 66,5 7,5 136,1 123,3 10,4
Marja comercială (în % din cifra netă de afaceri) 36,2% 36,3% 36,7% 36,5%

Cu privire la mențiunile procentuale și la cifre, acestea nu au efecte de curs valutar. Mențiunile procentuale sunt calculate pe bază de mii euro.

  • conform IFRS inclusiv cote de profit ale altor asociați

Mențiune

Rapoartele de activitate ale concernului Hornbach Holding AG & Co. KGaAs și ale concernului parțial Hornbach Baumarkt AG pentru exercițiul financiar 2017/2018 pot fi accesate online la adresa: www.hornbach-gruppe.de

# # #

Despre Hornbach România

HORNBACH  este o companie multinaţională, de familie, care a înregistrat în exercițiul  financiar  2016/2017 (data bilanțului: 28 februarie) o creștere a cifrei de afaceri (net) de 4,9%, la 3,9 miliarde de euro.

Fondată în  anul  1877,  HORNBACH  este  singura  companie  din  domeniul construcțiilor  și  grădinăritului  care  se poate mândri cu o istorie de 5 generații. În  acest  moment,  concernul  deține  156 de magazine mixte de materiale  de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria,  Olanda,  Cehia, Luxembourg, Elveția, Suedia, Slovacia şi România), dintre care 6 în România (Bucureşti  Berceni, Bucureşti Militari, Bucureşti Baloteşti, Braşov, Timişoara şi Sibiu).

Conceptul  comercial  și  gama de produse sunt orientate în întregime către sprijinirea  proiectelor clienților. HORNBACH garantează acestora prețuri mereu  mici,  fiind  lider  de  piață  pe acest segment. În plus, calitatea excelentă  a  consultanţei  şi  a serviciilor oferite au fost confirmate de nenumărate studii și teste independente.

Prin  pionierat,  ca  de  exemplu deschiderea primului magazin mixt de materiale de construcție  și  articole  de  grădinărit (1968), a primului megastore (1980) și a primului magazin  de materiale de construcții cu conceptul  drive-in  (2003),  HORNBACH  își  dovedește  în permanență forța inovatoare.  De  decenii,  HORNBACH este considerat un angajator de top, în acest moment având cca. 18.000  de  angajați care contribuie la succesul companiei.

# # #