Home Stiri Bosch este deschizător de drumuri în domeniul mobilității și protecției mediului. Performanțe record în afaceri în 2017
Bosch este deschizător de drumuri în domeniul mobilității și protecției mediului. Performanțe record în afaceri în 2017

Bosch este deschizător de drumuri în domeniul mobilității și protecției mediului. Performanțe record în afaceri în 2017

0
  • Un an de afaceri profitabil în 2017: veniturile din vânzări au crescut la 78,1 miliarde de euro
  • Venituri record în 2017: EBIT din operaţiuni atinge 5,3 miliarde de euro
  • Denner, CEO Bosch: „Dorim să asigurăm mobilitatea oamenilor şi să îmbunătăţim calitatea aerului”
  • Inovație revoluţionară: emisii de oxizi de azot pentru motoare diesel mult sub limitele legale impuse
  • Strategie: ecosisteme IoT integrate

Stuttgart şi Renningen, Germania – Bosch doreşte o continuare a creşterii în 2018, în ciuda dificultăţilor din mediul economic. După obţinerea unor rezultate record în 2017 şi ţinând cont şi de riscurile economice şi geopolitice, Grupul Bosch se aşteaptă ca, în 2018, veniturile din vânzări să crească cu 2 până la 3 procente. În primul trimestru, veniturile din vânzări generate de companie au fost la acelaşi nivel cu cele obţinute în anul anterior, fiind chiar cu 5 procente mai mari după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar[1]. „Compania noastră este de neegalat atunci când vine vorba despre îmbinarea într-un mod unic a expertizei vaste în domeniul conectivităţii cu industria şi cunoștințele ample despre produse. Aceasta este oferta unică de vânzări a Grupului Bosch”, a declarat dr. Volkmar Denner, CEO Bosch, la conferinţa de presă anuală din Renningen. Denner consideră că îmbunătăţirea calităţii vieţii şi contribuţia la reducerea impactului asupra mediului şi climei reprezintă puncte prioritare pe agenda Bosch: „Filosofia noastră «Tehnică pentru o viață» constituie motivaţia pentru dezvoltarea celor mai bune tehnologii pentru protejarea mediului. Dorim să asigurăm mobilitatea oamenilor şi să îmbunătăţim calitatea aerului”. Pentru a transforma în realitate viziunea unui trafic cu zero emisii, compania realizează investiţii uriaşe atât pentru a obține succes pe piața electromobilităţii, cât şi pentru îmbunătăţirea motoarelor cu combustie internă.

Tehnologie diesel inovatoare: un nivel fără precedent al emisiilor de oxizi de azot

Bosch a revoluţionat tehnologia motoarelor diesel: cu ajutorul noii tehnologii, inginerii Bosch au reuşit să reducă emisiile de NOx la o zecime din limita admisă de lege. În medie, autovehiculele de test echipate cu această tehnologie îmbunătăţită au emisii mai mici de 13 mg de NOx pe kilometru, mult sub limita de 120 mg prevăzută începând cu 2020. „Motoarele diesel au un viitor. Vor rămâne în continuare soluții viabile de propulsie pentru autovehicule”, a declarat CEO-ul Bosch. Mai multe informații despre aceste inovații tehnologice sunt disponibile aici.

Analiza anului 2017: venituri din vânzări şi profit record

Anul 2017 a fost unul extrem de bun pentru Bosch. Compania a generat vânzări de 78,1 miliarde de euro. Aceasta înseamnă o creştere de 6,8 procente (sau 8,4 procente  după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar), ajungând la aproximativ 1,2 miliarde de euro. Toate sectoarele de activitate au contribuit la aceste rezultate pozitive. EBIT (veniturile înainte de dobânzi şi taxe ) din operaţiuni a ajuns la 5,3 miliarde de euro în 2017, ceea ce reprezintă o creştere de aproape 17 procente faţă de 2016. „Sunt cele mai mari venituri din vânzări şi cel mai mare profit din istoria companiei noastre. Mai mult, EBIT din operaţiuni  a crescut cu o rată mai mare decât veniturile din vânzări”, a declarat prof. Stefan Asenkerschbaumer, CFO și vicepreședintele consiliului de administrație Bosch. Marja EBIT a fost de 6,8 procente, cu 0,6 procente mai mare față de anul anterior. De asemenea, investiţiile pentru cercetare şi dezvoltate au rămas la un nivel ridicat. Anul trecut, acestea au însumat 7,3 miliarde de euro. Adică peste 9 procente din vânzări.

Disciplina supremă în IoT: ecosisteme integrate

Nicio altă companie nu oferă atât de multe soluţii de conectivitate ca Bosch: dincolo de mobilitatea inteligentă, acestea includ domenii precum producţia conectată (Industria 4.0), oraşul inteligent şi, nu în cele din urmă, casa inteligentă. Până în prezent, Bosch a transpus în realitate nu mai puţin de 170 de proiecte IoT, concentrându-se asupra provocărilor fundamentale cum sunt creşterea populaţiei, urbanizarea şi schimbările climatice. În 2017, compania a vândut aproximativ 38 de milioane de produse inteligente, cu circa 40 de procente mai mult decât în 2016. În prezent, Bosch dispune de peste 25.000 de ingineri de software, din care 4.000 sunt implicaţi în dezvoltarea de soluţii pentru internetul lucrurilor (IoT). În viitor, compania vede tot mai multe oportunități rezultate din digitalizarea unor ecosisteme întregi. Home Connect, cel mai mare ecosistem IoT pentru aparate electrocasnice, a fost adoptat deja de 28 de parteneri industriali. Aplicaţia Home Connect poate fi utilizată pentru a controla toate aparatele electrocasnice, de la filtrele de cafea până la maşinile de spălat.

Bosch a identificat un potenţial major în ecosistemele integrate care conectează diferite domenii de activitate, cum este „Logistics 4.0”. Astfel de ecosisteme reunesc soluţii pentru procesele de producţie, construcţii, securitate şi mobilitate, toate domeniile în care Bosch joacă un rol activ. Aşa cum a declarat Volkmar Denner: „Ecosistemele integrate reprezintă disciplina IoT supremă. Nicio altă companie nu este mai bine pregătită pentru realizarea acestora decât Bosch. Avantajul competitiv al diversificării propuse de noi nu a fost niciodată mai mare.”

Electromobilitate: concurând pentru poziţia de lider de piaţă

Bosch depune eforturi permanente pentru a îmbunătăţi electromobilitatea. În 2017, compania a obţinut 20 de contracte pentru producerea de sisteme de propulsie electrice, cu o valoare totală de 4 miliarde de euro. Bosch se aşteaptă ca piaţa globală a autovehiculelor electrice să explodeze din 2020 şi doreşte să fie unul dintre actorii principali în acest domeniu. Acest lucru se întâmplă deja în China, unde Bosch colaborează cu startup-ul american Nikola Motor Company şi cu firma chineză Weichai Power, cel mai mare producător de motoare pentru autovehicule comerciale din lume, pentru a promova utilizarea celulelor de carburant pentru autovehiculele produse în serie. Pe lângă afacerea cu componente auto, Bosch vede un viitor promiţător şi pentru serviciile bazate pe internet, precum soluţia recent lansată system!e, pentru a îmbunătăţi viabilitatea electromobilităţii.

Conducerea autonomă: de la vânzarea de componente la soluţii de sistem

Bosch înregistrează, de asemenea, progrese semnificative în trecerea la conducerea autonomă. Începând din 2019, compania estimează venituri de 2 miliarde de euro din vânzarea de sisteme de asistenţă pentru şofer. Bosch se dezvoltă mai repede decât piaţa, unde se estimează o creştere de 20 procente anul acesta. De exemplu, este preconizată o creștere cu 40 procente a vânzărilor de senzori radar şi video. „Un grad mai mare de automatizare înseamnă tehnologie mai complexă. În viitor, clienţii noştri vor avea nevoie de soluţii complete, nu doar de componente separate. Acesta este un alt domeniu în care experienţa noastră constituie un avantaj”, a declarat Denner. Aproximativ 4.000 de ingineri lucrează pentru dezvoltarea soluţiilor de conducere autonomă în cadrul Bosch, cu 1.000 mai mult decât în urmă cu un an.

Conducere conectată: intrarea în domeniul ridesharing

Mobilitatea conectată este o altă piaţă pe care Bosch se aşteaptă să genereze venituri semnificative. Se estimează că valoarea acestei pieţe va ajunge la 140 de miliarde de euro la nivel mondial până în 2022. Până în 2025 vor fi peste 450 de milioane de autovehicule conectate pe drumurile din întreaga lume. Bosch a intrat în domeniul ridesharing prin achiziţionarea companiei americane Splitting Fares (SPLT). Bosch a adus laolaltă SPLT şi peste 20 de alţi furnizori de servicii de mobilitate în cadrul noii sale divizii Soluții de mobilitate conectată. Acestea includ serviciul COUP de e-scooter sharing, care îşi va extinde în curând activitatea în Madrid, Spania.

Rezultatele anului 2017 pe sectoare de activitate

Toate sectoarele de activitate au raportat creşterea veniturilor din vânzări în 2017: Soluţii de mobilitate a raportat venituri din vânzări mai mari cu 7,8 procente (9,4 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar), ajungând la 47,4 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creştere de trei ori mai mare decât cea a industriei auto la nivel mondial. Veniturile din vânzări includ, pentru ultima dată, contribuţiile diviziei Bosch  de demaroare şi generatoare, care a fost vândută la finalul anului 2017. Marja de profit operațional a fost de 7,3 procente, cu 1 procent mai mare decât cea înregistrată anul anterior. În sectorul Bunuri de larg consum, veniturile din vânzări au însumat 18,4 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creştere de 4,5 procente, sau 6,7 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Marja de profit operațional a fost de 8,1 procente. Sectorul Tehnologie industrială a înregistrat venituri din vânzări mai mari cu 7,8 procente, de 6,8 miliarde de euro, sau cu 9,2 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Marja de profit operațional a fost de 3,3 procente, cu 2,1 procente mai mare față de anul precedent. În sectorul Tehnologie pentru construcţii şi energie au fost înregistrate vânzări de 5,4 miliarde de euro, echivalentul unei creșteri 4,1 procente, sau 5,8 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Marja de profit operațional a fost de 4,4 procente.

Rezultatele anului 2017 pe regiuni

Grupul Bosch a generat venituri din vânzări de 40,8 miliarde de euro în Europa în 2017. Aceasta reprezintă o creştere de 5,6 procente, sau 6,6 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Compania a beneficiat de pe urma revenirii pieţelor importante din vestul Europei şi a dezvoltării economice din Germania. Și veniturile din vânzări obținute în ţările est-europene precum Rusia, România şi Turcia au crescut semnificativ. O creştere puternică a fost raportată, de asemenea, în zona Asia Pacific, inclusiv în Africa. Veniturile din vânzări au crescut cu 13,5 procente (16,5 procente ajustările în funcție de cursul de schimb valutar), ajungând la 23,6 miliarde de euro. După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, veniturile din vânzări realizate de grup în America de Nord au rămas la nivelul anului anterior. Datorită rezultatelor scăzute din sectorul auto şi efectului negativ al cursului de schimb valutar, veniturile din vânzări au scăzut cu 2 procente, până la 12,1 miliarde de euro. În schimb, în America de Sud veniturile din vânzări au crescut substanţial, cu 16,4 procente (13,2 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar), ajungând la 1,6 miliarde de euro.

Numărul de angajaţi: cerere continuă de experţi software şi IT

Conform raportării de la 31 decembrie 2017, Grupul Bosch avea aproximativ 402.000 de angajaţi la nivel mondial. Cu 12.900 mai mulți faţă de anul anterior. Angajările au avut loc cu precădere în zona Asia Pacific şi în Europa centrală şi de est. În Germania, forţa de muncă a crescut cu aproximativ 3.700 de persoane, ajungând la 137.700 de angajaţi. În 2018, Bosch va continua să angajeze specialişti instruiţi şi manageri, în special ingineri IT şi software.

Persoană de contact pentru jurnalişti:

Miruna Andriesei
Telefon: +40 730 024 478

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 24 de ani şi are aproximativ 6.500 de angajaţi în patru entităţi. În anul 2016, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 332 milioane de euro pe piaţa din România. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.  În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informaţii pe  www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.500 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2017). Compania a generat vânzări de peste 78 miliarde de euro în 2017. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, oraşe inteligente, mobilitate conectată şi industrie conectată. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 62.500 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 125 locaţii din lume.

Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

[1] Calcul identic al creşterii vânzărilor pentru noul grup consolidat, care nu include divizia de demaroare şi generatoare, vândută recent.

20180425_bilanz_pk_ceo_denner_diesel_img_h900