
Cifra de afaceri a concernului crește cu 5,1%, la 4.141 mil. Euro
Magazinele de materiale de construcții și de grădinărit au înregistrat o creștere de 3,6% raportată la o suprafață nemodificată
Comerțul cu materiale de construcții – creștere de 8,3%
În anul financiar 2017/18, Grupul HORNBACH (concernul HORNBACH Holding AG&Co. KGaA) a depășit substanțial pragul de 4 miliarde de euro cifră de afaceri. Conform Raportului financiar anual, dat publicității la data de 22 martie 2018, cifra de afaceri a concernului a crescut cu 5,1%, atingând 4.141 milioane de euro. Cea mai mare subgrupă operativă a concernului HORNBACH Baumarkt AG, care la data încheierii exercițiului financiar, 28 februarie 2018, administrează la nivel european 156 (anul precedent: 155) de magazine de materiale de construcții și grădinărit, precum și e-commerce în nouă țări, și-a majorat cifra de afaceri cu 4,9%, ajungând la 3.891 milioane de euro. Fără a lua în considerare magazinele inaugurate și cele închise și ajustările de curs valutar, cifra de afaceri a magazinelor de materiale de construcții și grădinărit (DIY) a crescut cu 3,6% (3,3% cu efectele de curs valutar). La fel ca în anul precedent, cele mai puternice impulsuri de creștere au venit de la unitățile internaționale. Astfel, cota din străinătate din cadrul subgrupei de magazine de materiale de construcții a concernului a crescut de la 45,0% la 46,8%. Subgrupa HORNBACH Baustoff Union GmbH a concernului a înregistrat un plus la cifra de afaceri de 8,3%, ajungând la 248 mil. euro.
„În exercițiul financiar 2017/18, ne-am atins obiectivele cu privire la cifra de afaceri. Astfel, ne-am putut impune cu succes într-un domeniu concurențial care, ca urmare a digitalizării în creștere, a devenit mai pretențios ca oricând. Datorită strategiei noastre de împletire a comerțului staționar cu comerțul online, le putem oferi clienților noștri, pe toate canalele, soluții potrivite perfect pentru proiectele lor de construcții și renovări“, a declarat Albrecht HORNBACH, președintele Consiliului de Administrație al HORNBACH Management AG.
Magazinele de materiale de construcții și grădinărit din Germania – creștere cu 1,5% raportată la o suprafață nemodificată; comerțul cu materiale de construcții – creștere cu 8,3%
Cifra de afaceri netă pe segmentul DIY inclusiv comerțul online a crescut în Germania în anul financiar 2017/18 (de la 1 martie 2017 până la 28 februarie 2018) cu 1,5%, ajungând la 2.071 mil. euro. Pe o suprafață de vânzare nemodificată, aceasta însemnând, fără luarea în considerare a deschiderii unor noi magazine sau închiderea altora în ultimele 12 luni, că s-au obținut majorări ale cifrei de afaceri în toate trimestrele. În acest sens, a rezultat per total o creștere de 1,5%, pe o suprafață de vânzare nemodificată. În anul de raportare, magazinele noastre au fost deschise cu 4 zile mai puțin decât în anul precedent. În Germania, la data încheierii exercițiului financiar, HORNBACH administrează 98 (anul precedent: 98) de magazine în comerțul DIY staționar.
Subgrupa HORNBACH Baustoff Union GmbH a concernului a înregistrat în anul financiar 2017/18 o creștere substanțială a cifrei de afaceri. Incluzând cifrele de afaceri ale celor două unități nou deschise în trimestrul al III-lea, cifra de afaceri netă a celor 29 de sucursale a crescut cu 8,3%, la 248 mil. euro, după o creștere de 4,8% în anul precedent.
Restul Europei rămâne motorul de creștere din concern
Motorul de creștere din concern au fost – la fel ca în ultimii doi ani – activitățile de comerț DIY din cele opt țări unde există magazine HORNBACH (regiunea Restul Europei). Pe acest segment, precum și din comerțul online, HORNBACH a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 9,0%, ajungând la 1.820 mil. euro. Astfel, cota din străinătate la cifra de afaceri a concernului a crescut de la 45,0% la 46,8%. Fără a lua în considerare magazinele inaugurate și cele închise și ajustările de curs valutar, în anul financiar 2017/18 HORNBACH și-a majorat cifra de afaceri în Restul Europei cu 6,1%, după o creștere de 5,1% în anul precedent. Incluzând efectele de curs valutar și în condițiile unor suprafețe de vânzare nemodificate, cifra de afaceri a crescut cu 5,6% (anul precedent: 4,6%).
Evoluția cifrei de afaceri a magazinelor de materiale de construcții și grădinărit HORNBACH, în condițiile unor suprafețe de vânzare nemodificate* (în %)
Anul financiar 2017/18 | Trimestrul 1 | Trimestrul 2 | Trimestrul 3 | Trimestrul 4 | Total |
Anul financiar 2016/17 | |||||
Concern | 5,4 | 2,6 | 2,7 | 3,3 | 3,6 |
4,4 | 4,5 | 3,0 | -0,7 | 3,0 | |
Germania | 3,8 | 0,3 | 0,5 | 0,9 | 1,5 |
2,7 | 2,2 | 2,2 | -2,3 | 1,4 | |
Restul Europei | 7,5 | 5,3 | 5,4 | 6,2 | 6,1 |
6,6 | 7,7 | 3,9 | 1,3 | 5,1 |
* fără efectele cursului de schimb
Despre HORNBACH România
HORNBACH este o companie multinațională de familie, care a înregistrat în exercițiul financiar 2016/2017 (data bilanțului: 28 februarie) o creștere a cifrei de afaceri (netă) de 4,9%, la 3,9 miliarde euro.
Fondată în anul 1877, HORNBACH este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de 6 generații. În acest moment, concernul deține 156 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care 6 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).
Conceptul comercial și gama de produse sunt orientate în întregime către sprijinirea proiectelor clienților. HORNBACH le garantează acestora prețuri mereu mici, fiind lider de piață pe acest segment. În plus, calitatea excelentă a consultanței și a serviciilor oferite au fost confirmate de nenumărate studii și teste independente.
Prin pionierat, ca de exemplu deschiderea primului magazin mixt de materiale de construcții și produse de grădinărit (1968), a primului megastore (1980) și a primului magazin de materiale de construcții cu conceptul drive-in (2003), HORNBACH își dovedește în permanență forța inovatoare. De decenii, HORNBACH este considerat un angajator de top, în acest moment având circa 18.000 de angajați care contribuie la succesul companiei.