Home Constructii Acoperisuri Final Distribution
Final Distribution

Final Distribution

0

Dan Mircescu, Director General Final Distribution:Dan-Mircescu-Dir.Gen.-Final-Distribution

„Inovația ne-a propulsat în business-ul cu acoperișuri și ne menține în topul companiilor de profil”

În anul 2003, când a început distribuţia ţiglei metalice cu acoperire de piatră naturală Gerard, nu mai exista în România un produs similar. A fost nevoie de câţiva ani pentru ca Dan Mircescu, director general Final Distribution, să educe piaţa, să crească brandul, să impună o nouă nișă, iar compania sa să devină, pe lângă distribuitor, și producător al gamei de produse Novatik.

mtc: Cine este Final Distribution?

Dan Mircescu: Compania Final Distribution este producătorul sistemelor de învelitori metalice NOVATIK – ţiglă metalică în panouri mici și tablă prefălţuită, sisteme de jgheaburi și burlane, și reprezentantul exclusiv în România al brandurilor GERARD – ţiglă metalică cu acoperire de piatră naturală și DELTA – membrane pentru acoperișuri. Astăzi, compania este lider pe piaţa de nișă a ţiglelor metalice cu acoperire de piatră naturală, având ca misiune oferirea de soluţii pentru acoperișuri performante, estetice, durabile și inovatoare, împreună cu servicii de calitate. Produsele sunt comercializate atât prin reţeaua naţională de distribuitori, firme specializate de distribuţie și montaj a produselor pentru acoperiș, cât și prin reţelele de tip DIY (Do It Yourself).

mtc: Cum aţi ajuns lider recunoscut pe piaţa învelitorilor metalice cu acoperire de piatră?

Acest lucru s-a întâmplat după ani de eforturi și sacrificii. În același timp, cred că principalul motiv l-a constituit încăpăţânarea de a crede în produsele noastre și în potenţialul pieţei.

În anul 2003, când am început distribuţia ţiglei metalice cu acoperire de piatră naturală Gerard, nu mai exista în România un produs similar. A fost nevoie de câţiva ani în care am educat piaţa, am crescut brandul și am impus o nouă nișă. Prin introducerea brandului Gerard în România, am adus pe piaţă un nou tip de învelitoare cu avantaje certe faţă de ţigla metalică, cât și faţă de ţigla tradiţională. Practic, pentru acest tip de produs, noi am fost cei care am creat piaţa și am dezvoltat cererea. Acum, produsul este recunoscut pentru avantajele sale, devenind un brand de referinţă. De fapt, ţigla cu acoperire de piatră, în general, a ajuns să fie asimilată de piaţă ca “ţigla tip Gerard”. Am făcut acest lucru pentru că era nevoie de un produs de calitate, care să “vorbescă” de la distanţă atât despre dimensiunile casei, cât și despre valoarea acesteia, despre stilul de viaţă pe care-l adăpostește, despre spaţiile valorificate, poate chiar despre valori, în general.

mtc: Care sunt produsele și serviciile pe care le oferiţi și cum reușiţi să vă menţineţi în topul companiilor de profil? Ce categorie de produse înregistrează cele mai mari vanzări?

În acest moment, furnizăm soluţii premium de învelitori metalice GERARD (ţiglă metalică cu acoperire de piatră naturală) și Novatik (ţiglă metalică, tablă prefălţuită, sistem de jgheaburi și burlane), precum și membrane pentru acoperișuri DELTA (folii anticondens și bariere de vapori). Furnizarea de soluţii premium presupune abilităţi și cunoștinţe foarte temeinice specifice industriei, informaţii pe care consultanţii noștri le împărtășesc clienţilor în vederea stabilirii și întocmirii proiectelor și ofertelor. În același timp, consider că serviciile post-vânzare sunt la fel de importante, un client mulţumit transformându-se într-un vector de imagine pozitiv pentru compania noastră.

La începutul anului 2011, am ales să schimbăm strategia, din importator devenind și producător. Am identificat o nișă de piaţă cu potenţial și am exploatat-o. Am considerat că este o nișă ce prezintă potenţial de dezvoltare și am hotărât să ne reinventăm după cinci ani de activitate ca importator și distribuitor. Păstrând filosofia de a oferi clienţilor soluţii inteligente pentru acoperișuri, am intrat puternic pe segmentul de producţie printr-un brand propriu de jgheaburi și burlane – Novatik, produs care ne completează portofoliul.

Apoi, în iunie 2012, am devenit producătorii primei ţigle metalice în panouri mici fabricată în România, comercializată tot sub brandul Novatik. Produsul s-a născut din dorinţa de a oferi clienţilor un acoperiș sigur pentru căminul lor, pentru că la momentul acela piaţa acoperișurilor era sufocată de ţiglă metalică în panouri mari, al cărei preţ era din ce în ce mai mic. Dorinţa companiei a fost aceea de a completa portofoliul, astfel încât să poată pune la dispoziţia clientului un sistem performant de învelitori produs 100% în România.

În scurt timp de la lansarea ţiglei Novatik, am reușit să exportăm sistemul nostru de învelitori în Europa, în ţări precum: Franţa, Spania, Slovenia, Ucraina, Polonia sau Republica Moldova. Faptul că oferim un sistem sigur de învelitori (ţiglă în panouri mici cu suprapuneri perfecte, design modern, pierderi reduse și materie primă de foarte bună calitate și sisteme de drenaj care se potrivesc oricărui tip de proiect architectural) reprezintă un avantaj competitiv și ne recomandă produsele atât pe piaţa internă cât și pe piaţa externă.

Cea mai interesantă dinamică în ultimul an l-a avut sistemul de învelitori metalice Novatik. De altfel, toate produsele au înregistrat creșteri moderate în 2015. Acest lucru ne confirmă faptul că beneficiarii au început să fie mult mai atenţi la soluţiile pe care le achiziţionează, pe fondul experienţei acumulate de cei care au construit în perioada anterioară și care au întâmpinat nenumărate probleme. Practic, fiecare dintre cei care construiesc cunosc persoane care au trecut deja prin această experienţă și care devin lideri de opinie și consultanţi pentru viitorii clienţi. De foarte multe ori am întâlnit clienţi care au declarat că experienţa construirii unei case a fost una dintre cele mai traumatizante, iar rezultatele au fost cu mult sub așteptări. Așadar, orice decizie care a fost luată ţinând cont numai de preţ s-a dovedit greșită și, în final, scumpă.

Una dintre valorile pe bază căreia am construit compania este INOVAŢIA. Nu este un cuvânt oarecare pentru noi, ci este o deviză. Inovaţia ne-a propulsat în business-ul cu acoperișuri și ne menţine în topul companiilor de profil. Parte din strategia noastră de creștere pe termen lung este introducerea de noi soluţii inteligenţe pentru acoperiș care să-i încânte pe clienţi și să le ofere arhitecţilor posibilităţi noi de a crea proiecte deosebite.

mtc: Care sunt cele mai noi produse pe care le-aţi lansat pe piaţă? Cum au fost primite de clienţi?

La începutul lunii martie 2016 am lansat un produs nou din gama Novatik – tablă prefălţuită Novatik Click, care întregește portofoliul nostru, fiind un produs complementar în raport cu gamă existenţa. Tabla prefălţuită Novatik Click este o soluţie potrivită atât pentru renovări și restaurări, cât și pentru arhitecturi ultra-moderne și este disponibilă în două variante, Novatik Click și Novatik Click S. Novatik Click a apărut ca o reacţie la cererea din ce în ce mai sporită pentru acest tip de învelitoare. Tabla prefălţuită este tipul de învelitoare cel mai apropiat de tradiţionalele acoperișuri fălţuite, iar Novatik Click îndeplinește cerinţele clienţilor care caută un acoperiș rafinat, cu un look modern, dar totodată durabil și sigur.

În luna noiembrie a anului trecut au fost introduse alte noi repere în gama noastră de produse Novatik:

Ţigla metalică Novatik PRACTIK – produsă din oţel cu protecţie de ZnMg de 120 g/mp și acoperire Colofer®Classic (finisaj Lack Poliester, 25 microni), marcă inregistrată a Voest Alpine, grosimea nominală de 0,45 mm.

Sistem pluvial Novatik Ronda 150/100 din Cupru și Titan Zinc. Cuprul din care este realizat sistemul de jgheaburi și burlane Novatik Ronda are câteva avantaje importante. Este extrem de durabil, indiferent de mediul în care se instalează, durata de viaţă fiind practic nelimitată. În plus, adaugă valoare imobilului unde este folosit, îmbunătăţind aspectul general al acestuia.

mtc: Cine sunt principalii clienţi ai companiei? Care sunt avantajele pe care le oferiţi și cum intenţionaţi să vă dezvoltaţi portofoliul pe viitor?

Clienţii noștri sunt exclusiv persoanele juridice, mai exact companii care activează pe piaţa materialelor de construcţii și cu precădere firme specializate în comercializarea și montajul sistemelor de învelitori. De asemenea, avem parteneriate și cu reţelele de bricolaj. Avantajele noastre constau, în primul rând, în gama de produse, produse unice și de înaltă calitate, dublate de seriozitate și servicii pe măsură. Avem convingerea că acest portofoliu de clienţi va crește și va fi din ce în ce mai receptiv la oferta noastră, pe măsură ce cererea din partea clientului final se va orienta spre produsele de calitate. Cererea vine în urmă eforturilor noastre și ale partenerilor noștri de a educa și de a promova calitatea și diversitatea. Suntem în permanentă căutare de noi produse. Progresul este cel care motivează oamenii. Și pentru noi, progresul este imboldul care ne face să dezvoltăm noi soluţii care să satisfacă provocările prezentului. În viitor avem în plan perfecţionarea produselor din portofoliu, dar și implementarea unor produse noi, care să reprezinte cea mai bună combinaţie a ideilor noastre.

mtc: Ne puteţi oferi câteva detalii despre reţeua de distribuţie a companiei?

În timp, am dezvoltat pe tot teritoriul ţării o reţea de peste 100 de distribuitori, prin intermediul căreia ne comercializăm brandurile din portofoliu. Cu fiecare contract încheiat, am încercat să ne atragem alături parteneri de afaceri care să înţeleagă cât mai bine natura produselor pe care le oferim pe piaţa de materiale de construcţii din România, să le prezinte și să le comercializeze la adevărata lor valoare.

În acest sens, colaborăm și cu reţelele de bricolaj de tip DIY, ţinând cont de faptul că profilul consumatorului este în schimbare, iar acesta începe să își dorească din ce în ce mai mult produse premium. Clientul român devine treptat tot mai pretenţios. În ceea ce privește parteneriatele cu furnizorii externi ai produselor Gerard și Delta, pentru care suntem reprezentanţii unici în România, am pornit din start în baza unor relaţii de încredere și respect reciproc.

mtc: Care este misiunea şi care sunt valorile pe care vă axaţi în desfăşurarea activităţii?

Misiunea noastră este aceea de a oferi soluţii pentru acoperișuri performante, estetice, durabile și inovatoare, împreună cu servicii de calitate. Dorim astfel să fim alături de clientul nostru prin soluţii moderne care să-l ajute să se simtă în siguranţă, confortabil, răsfăţat și diferit.

Obiectivul nostru este de a fi liderul pieţei românești de soluţii premium pentru acoperișuri și de a îmbunătăţi calitatea vieţii clienţilor noștri.

Valorile care ne caracterizează sunt: inovaţia, calitatea, responsabilitatea și încrederea, atitudinea tânără și deschisă, trend-setteri.

mtc: Care sunt cele mai recente investiţii ale companiei? Dar cele viitoare?

În ultimii ani am investit continuu atât în echipamente, cât și în infrastructură. Ultima investiţie a constat în achiziţia echipamentelor pentru producţia sistemului de învelitori Novatik Click, iar în perioada următoare, în extinderea și modernizarea infrastructurii logistice și de depozitare.

De asemenea, în cel mai scurt timp, vom demara procedurile de achiziţie a unor noi echipamente de producţie de învelitori metalice, sisteme ce vor fi unice atât pe piaţa din România, cât și în Europa.

mtc: Care sunt planurile pe termen scurt, mediu și lung ale companiei?

În viitor, ne vom concentra pe creșterea eficienţei serviciilor și, nu în ultimul rând, de alinierea produselor noastre la cele mai înalte standarde de calitate. În paralel, intenţionăm intensificarea efortului de educare atât în rândul vânzătorilor, cât și al celor care pun în operă aceste produse și anume montatorii.

Clienţii au început să înţeleagă avantajele unor produse și servicii de calitate versus preţ. De aceea continuăm să ne consiliem clienţii pentru a alege soluţia cea mai potrivită pentru nevoile lor și nu preţul cel mai mic. Suntem siguri că în viitor produsele și serviciile premium vor fi judecate la adevărata lor valoare, în sensul că beneficiarul va aprecia mai întâi performanţele superioare ale unui produs de calitate și abia după aceea va analiza componenta financiară a ofertei.

Noua imagine a brandului NOVATIK

În 2016 am reîmprospătat imaginea brandului Novatik, adoptând un concept îndrăzneţ sub sloganul „Novatik – acoperiș pentru nouă vieţi, garantat de experţi!”.

Alegerea unui acoperiș nu e un lucru simplu și se întâmplă de regulă o dată în viaţă. Așa că, e foarte important să alegi cea mai bună soluţie pentru casa ta. Una care să te ţină o viaţă sau chiar mai mult! Așa că, Novatik a apelat la părerea unor experţi care își petrec aproape întreaga viaţă căţăraţi pe acoperiș. Împreună cu ei am studiat atent absolut toate aspectele legate de siguranţă, rezistenţă, montaj, raport calitate-preţ.

Împreună cu ei, am găsit cea mai bună soluţie de învelitori „Novatik: acoperiș pentru nouă vieţi! Garantat de experţi!”

Dorim să aducem în atenţia publicului o pată de culoare în zona de acoperișuri, unde totul este atât de tehnic.

Despre Final Distribution

FINAL DISTRIBUTION este producătorul sistemelor de învelitori NOVATIK (ţiglă metalică în panouri mici, tablă prefălţuită și sisteme de jgheaburi și burlane), fiind totodată și reprezentantul exclusiv în România al brandurilor GERARD – ţiglă metalică cu acoperire de piatră naturală și DELTA – membrane de protecţie pentru acoperiș și fundaţii.

Mai multe informaţii pe www.finaldistribution.ro; www.novatik.ro; www.gerard.com.ro

Blog: www.DespreAcoperisuri.ro; Follow Final Distribution on Facebook.

Save

Save