- Cifra de afaceri a grupului s-a majorat în primul trimestru 2017/2018 cu 7,1%, ajungând la 1.195,5 milioane euro
- Profitabilitatea a crescut semnificativ: EBIT mai mare cu 21,2%, ajungând la 92,7 milioane euro
Grupul Hornbach (Hornbach Holding AG & Co. KGaA Konzern) a început exercițiul financiar 2017/2018 cu mult succes. Cifra de afaceri a concernului a crescut, în primul trimestru 2017/2018 (1 martie – 31 mai 2017), cu 7,1%, ajungând la 1.195,5 milioane euro (comparativ 1.116,1 milioane euro în perioada similară din anul trecut).
Dinamica vânzărilor a condus, cu o marjă mai ridicată de venituri brute și o rată a costurilor îmbunătățită, la o creștere peste medie a profiturilor. Rezultatul operațional la nivel de grup (EBIT) a crescut cu 21,2%, ajungând la 92,7 milioane euro (comparativ cu 76,5 milioane euro în perioada similară din anul trecut). După trei luni, rezultatul acțiunilor deținute în Holding a atins o creștere de 24,2%, ajungând 3,18 euro (comparativ cu 2,56 euro în anul precedent). Prognoza privind cifra de afaceri și vânzările pentru întregul an 2017/2018 a fost confirmată.
În cadrul celui mai mare subgrup operativ, HORNBACH Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DYI), cifra de afaceri a crescut cu 6,7%, ajungând la 1.130,3 milioane euro (comparativ cu 1.058,9 milioane euro în aceeași perioadă din anul precedent). Aici este inclusă și deschiderea unui nou magazin de mari dimensiuni de materiale pentru construcții și grădinărit în Haga (Olanda) în aprilie 2017. La 31 mai 2017, numărul magazinelor de comerț cu amănuntul DYI se ridica la 156 (28 februarie 2017: 155), din care 98 în Germania, la fel ca până acum, și 58 în restul Europei. Prin ajustare comparativă și raportată la cursul de schimb, cifra de afaceri a crescut în primele trei luni cu 5,4%.
„Startul anului a fost foarte îmbucurător pentru Hornbach. Sezonul de început de an a beneficiat și de condiții meteorologice care au fost ideale pentru mari proiecte de casă și grădină. Creșterea cea mai semnificativă a cifrei de afaceri, în primul trimestru, a fost înregistrată din nou în afara Germaniei”, a declarat directorul financiar al companiei, Roland Pelka.
Cifra de afaceri netă a celor 98 de magazine Hornbach din Geramania a crescut în primul trimestru cu 3,6%, ajungând la 613,4 milioane euro (comparativ cu 591,9 milioane euro în anul precedent). Prin ajustarea comparativă, cifra de afaceri a crescut cu 3,8%. Astfel, Hornbach și-a crescut suplimentar cota de piață în Germania (2016:11,1%). În restul Europei, unde comerțul din domeniul DYI se desfășoară în opt țări, în afara Germaniei, cifra de afaceri a crescut cu 10,7%, ajungând la 516,9 milioane euro (comparativ cu 467,0 milioane euro în anul precedent). Cota externă din cifra de afaceri a subgrupului Hornbach Baumarkt AG a crescut de la 44,1% la 45,7%. Prin ajustare comparativă și raportată la cursul de schimb, cifra de afaceri a crescut în restul Europei cu 7,5%.
Comerțul cu materiale de construcții a relevat rate de creștere și mai ridicate decât comerțul cu amănuntul DYI. Astfel, cifra de afaceri a subgrupului Hornbach Baustoff Union GmbH, care deține actualmente 25 de magazine pentru materiale de construcții în sud-vestul Germaniei și în două localități din Franța apropiate de frontieră (Lothringen), a crescut cu 13,8%, comparativ cu anul precedent, ajungând la 64,6 milioane euro.
Profitabilitatea a crescut semnificativ în trimestrul I 2017/2018
Grupul Hornbach și-a crescut profitabilitatea în primele trei luni ale exercițiului financiar 2017/2018, în comparație cu același trimestru al anului trecut. Acest lucru se datorează, în primul rând, creșterii cifrei de afaceri ajustate comparativ, majorării peste medie a veniturilor brute și îmbunătățirii ratei costurilor în comerțul operativ.
Rezultatul operațional (EBIT) al grupului Hornbach Holding AG & Co. KGaA a crescut cu 21,2%, ajungând la 92,7 milioane euro (comparativ cu 76,5 milioane euro în anul precedent). Rezultatul acțiunilor deținute în grup a crescut în primul trimestru 2017/2018 cu 24,2%, ajungând la 3,18 euro (comparativ cu 2,56 euro în anul precedent). EBIT-ul la nivelul subgrupului Hornbach Baumarkt AG a crescut cu 26,1%, ajungând la 77,6 milioane euro (comparativ cu 61,5 milioane euro în anul precedent), iar rezultatul acțiunilor Baumarkt a crescut cu 30,3%, ajungând la 1,72 euro (comparativ cu 1,32 euro în anul precedent). Potrivit Consiliului de administrație, eforturile de creștere a digitalizării modelului de afaceri în exercițiul financiar în curs trebuie amplificate substanțial. De asemenea, prognozele privind cifra de afaceri și vânzările pentru întregul an 2017/2018 au fost confirmate.
Indicatori ai grupului Hornbach pentru trimestrul I
Indicatori ai concernului Hornbach Holding AG (în milioane euro, dacă nu este indicat altfel) | Trimestrul I 2017/2018 | Trimestrul I
2016/2017 |
Modificare în % |
Cifră de afaceri netă | 1.195,5 | 1.116,1 | 7,1 |
din care subgrupul HORNBACH Baumarkt AG | 1.130,3 | 1.058,9 | 6,7 |
din care subgrupul HORNBACH Baustoff Union AG | 64,6 | 56,8 | 13,8 |
din care în Germania | 676,4 | 647,0 | 4,5 |
din care în restul Europei | 519,2 | 469,1 | 10,7 |
Creștere cifră de afaceri ajustată comparativ (DYI) | 5,4% | 4,4 % | |
Marjă de profit (procent din cifra de afaceri netă) | 37,2% | 36,8 % | |
EBIT | 92,7 | 76,5 | 21,2 |
EBIT ajustat | 92,6 | 76,5 | 20,9 |
Rezultat per acțiune (în euro) | 3,18 | 2,56 | 24,2 |
Investiții | 25,8 | 49,9 | -48,3 |
Alți indicatori
Hornbach Holding AG | 31 mai 2017 | 28 februarie 2017 | Modificare în % |
Capital propriu în procent din totalul bilanțului | 52,7% | 52,8% | |
Numărul magazinelor de construcții și grădinărit | 156 | 155 | 0,6 |
Suprafața de comercializare a magazinelor de construcții și grădinărit conform BHB (în mp total) | 1.819 | 1.806 | 0,7 |
Angajați (total) | 18.133 | 17.738 | 2,2 |
# # #
Despre Hornbach România
HORNBACH este o companie multinaţională, de familie, care a înregistrat în exercițiul financiar 2016/2017 (data bilanțului: 28 februarie) o creștere a cifrei de afaceri (net) de 4,9%, la 3,9 miliarde de euro.
Fondată în anul 1877, HORNBACH este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de 5 generații. În acest moment, concernul deține 156 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxembourg, Elveția, Suedia, Slovacia şi România), dintre care 6 în România (Bucureşti Berceni, Bucureşti Militari, Bucureşti Baloteşti, Braşov, Timişoara şi Sibiu).
Conceptul comercial și gama de produse sunt orientate în întregime către sprijinirea proiectelor clienților. HORNBACH garantează acestora prețuri mereu mici, fiind lider de piață pe acest segment. În plus, calitatea excelentă a consultanţei şi a serviciilor oferite au fost confirmate de nenumărate studii și teste independente.
Prin pionierat, ca de exemplu deschiderea primului magazin mixt de materiale de construcție și articole de grădinărit (1968), a primului megastore (1980) și a primului magazin de materiale de construcții cu conceptul drive-in (2003), HORNBACH își dovedește în permanență forța inovatoare. De decenii, HORNBACH este considerat un angajator de top, în acest moment având cca. 18.000 de angajați care contribuie la succesul companiei.
# # #