Home Stiri Premieră pe piața hotelieră din România: Branduri noi își pregătesc intrarea prin parteneriate cu dezvoltatorii imobiliari
Premieră pe piața hotelieră din România:  Branduri noi își pregătesc intrarea prin parteneriate cu dezvoltatorii imobiliari

Premieră pe piața hotelieră din România: Branduri noi își pregătesc intrarea prin parteneriate cu dezvoltatorii imobiliari

0

București, 9 august 2017: Piața hotelieră din România s-ar putea diversifica în decursul următorului an prin intrarea pe piață a unor noi branduri care vizeazăîncheierea de contracte de închiriere sau de parteneriatcu dezvoltatorii imobiliarica o alternativă la contractele de management sau de franciză. Un astfel de model de business va conduce la relansarea pieței hoteliere și va oferi, în același timp, posibilitatea ca dezvoltatorii imobiliari să își diversifice portofoliul, apreciază consultanții Colliers International.

Deși în ultimii trei ani industria ospitalității din Capitală a crescut constant atât din punct de vedere al gradului de ocupare, cât și al prețului mediu obținut pe cameră, conform analizelor de piață realizate de Colliers International, au fost deschise puține proiecte noi. Acest fapt a fost cauzat de dorința brandurilor puternice de a se extinde exclusiv prin contracte de management sau franciză cu dezvoltatorii. Aceste contracte sunt percepute, însă, de către dezvoltatori ca fiind mai puțin previzibile din punct de vedere al cash-flowului generat și, deci, mai riscante.

Recent însă, branduri tinere germane, austriece și poloneze care au acoperit deja piața hotelieră din țara de origine, au început să caute oportunități de extindere către piețe emergente din Europa de Sud-Est. Pe piața din România, astfel de branduriau inițiat discuții cu dezvoltatori imobilari, propunând chiar și co-finanțarea proiectelor. Este vorba în special de dezvoltatorice au deja experiență în industria hotelieră sau care dețin suficiente terenuri pentru a dori să își diversifice portofoliul prin contracte de parteneriat în dezvoltare sau de închiriere.

„În prezent, există un decalaj între dorința de extindere a brandurilor și apetitul scăzut al dezvoltatorilor pentru proprietățile hoteliere. Luând în considerare noile tendințe, ne așteptăm ca acest decalaj să se micșoreze treptat, ceea ce va favoriza intrarea unor jucători noi, dezvoltarea de noi proiecte și, în consecință, relansarea pieței hoteliere”, a declarat Raluca Buciuc, Associate Director Valuation Services and Hospitality Advisory Services în cadrul Colliers International.

În București, zonelefavorabile unor astfel de proiecte sunt Centrul Vechi, Floreasca-Barbu Văcărescu sau Calea Victoriei. Centrul Vechi oferă avantajul clădirilor vechi ce pot fi reconvertite, în timp ce Calea Victoriei dispune încă de terenuri disponibile, însă la un preț ridicat. La rândul ei, zona Floreasca-Barbu Văcărescuatrage atât prin consolidarea sa ca pol important de birouri al Capitalei, cât și prin posibilitatea achiziției unor terenuri disponibile pentru dezvoltare la prețuri încă fezabile.

„Din punct de vedere al costurilor, opțiunea brandurilor hoteliere de a închiria clădiri în astfel de zone este rentabilă. Pentru un hotel, valoarea chiriei echivalează cu aproximativ20% din cifra de afaceri și poate fi similară cu cea plătită de chiriașii din clădirile de birouri”, a încheiat Raluca Buciuc.

În ultimii doi ani, piața hotelieră din București s-a dezvoltat considerabil, fapt evidențiat de numărul crescut de turiști (o creștere de 63% în ultimii 5 ani) și de rata de ocupare ridicată în special în hotelurile de patru și cinci stele (medie de aprox. 75%). Totodată, dezvoltarea principalelor poluri de birouri continuă să influențeze potențialul sectorului de business al industriei hoteliere, în contextul în care în acest an va începe construcția unui nou hotel afiliat Mariott Courtyard, în zona Floreasca-Barbu Văcărescu.

***

Despre Colliers International

Colliers International Group Inc. (Nasdaq:CIGI) (TSX:CIGI) este unul dintre liderii globali în domeniul consultanței imobiliare, cu peste 15.000 specialiști care lucrează în 68 de țări. Colliers oferă o gamă largă de servicii clienților finali, dezvoltatorilor și investitorilor, de la brokeraj, property și asset management, project management, investiții și consultanță, evaluări și până la studii de piață sau produse adresate băncilor. Colliers International a fost inclusă în top 100 companii outsourcing de către International Association of Outsourcing Professionals’ Global Outsourcing în ultimii 11 ani. Mai multe detalii despre Colliers International pe www.colliers.ro, pe Facebook si LinkedIn.

Pentru mai multe informații, vă rugăm contactați:
Adina Harabagiu
Associate, Marketing
Email: adina.harabagiu@colliers.com
Telefon: +40 752 845 634