Când revista „mtc Materiale & Tehnologii de Construcţii” era în faza de proiect, știrile care veneau din piaţă erau în tonul pesimit, alarmist și descurajant al „crizei economice” despre care publicaţiile economice tot scriu în ultimii ani: sectorul Construcţii asigură doar 7-8% din PIB-ul României, încă departe de a atinge potenţialul de 10%.
Când, arătându-ni-se toate acestea, ni s-a pus întrebarea: „Dar de ce o revistă de Construcţii? Voi nu vedeţi că sectorul nu merge?”,
nu ne-am luat după știri, ci după semnalele pe care le primeam de la clienţii și partenerii noștri. Am stat de vorbă cu ingineri, arhitecţi, antreprenori, producători de materiale de construcţii, dezvoltatori imobiliari și am ajuns la concluzia că profesioniștii din acest domeniu au nevoie de un vehicul media care să le ofere informaţii specifice, pe care presa generalistă nu le acoperă.
Dorinţa de informare este mereu aceeași, indiferent de criză sau chiar în pofida ei. Alăturăm această revistă unui larg portofoliu de titluri – „Utilaje și Construcţii”,
„Green Network”, „Utilaje Forestiere”, „Giganţii Șoselelor” și „Trenchless & Drilling” – care reprezintă efortul nostru constant, al echipei International Leader Media, de a răspunde nevoii de informaţie în domenii specifice. De fiecare dată când am mai lansat o publicaţie, nu am ţinut cont de criză, ci de parteneri. Nu am ţinut cont de avertizările asupra riscurilor că „poate nu va merge”, ci ne-am bazat pe încrederea, flerul și entuziasmul nostru.
Suntem de 18 ani pe piaţă și continuăm să „construim” publicaţii de nișă. Ca și celelalte reviste pe care le edităm, „mtc Materiale & Tehnologii de Construcţii” oferă informaţii specifice din domeniu, prin analize, reportaje, interviuri, prezentări de firme și de produse noi, pe care le tratăm prin prisma specialiștilor, și nu într-o manieră generalizată. Ne-am propus să facem din mtc un instrument de lucru pentru profesioniștii din Construcţii, oferindu-le cele mai noi știri despre tendinţele din domeniul tehnologiilor și materialelor, proiectării și amenajărilor interioare.
Vrem să facem cunoscute rezultatele muncii de cercetare și inovaţia „Made in Romania”, dar și tehnologiile de ultimă generaţie propuse de către producătorii externi. În egală măsură, vă vom reprezenta, ca imagine, la expoziţiile importante – BATIMAT și INTERMAT (Franţa), BAUMA, IFAT și BAU (Germania) – la care suntem parteneri media. Vom reuși toate acestea și în măsura în care dumneavoastră ne veţi oferi feedback.
Vă mulţumim anticipat pentru că veţi fi alături de noi în această misiune!
Florina Tecuceanu,
redactor-șef